Friday 12 August 2011

tukar background ikut suka



Dah nampak? haaa.. mende ni laa yang si hisyam ni tanya aku nak buat macamane..so, aku dengan murah hati pun nak ajar laa dia camna nak buat.. Actually bukan nak ajar dia je.. nak ajar semuaaa lah yg baca! *poyo*
Okay.. mula-mula... korang kena buat macam ni! 

1. Pergi ke Page Element > Add a Gadget > HTML/Javascript

2.Then. sila rajinkan diri copy code di bawah :

<center><script type="text/javascript">
function bgChange(bg)
{
document.body.style.background=bg;
}
</script>

<span style="font-style:italic;">aku taktau laa kaler kat bawah ni okay ke takk. sebab aku dah takde idea nak letak kaler ape. haha. so, korang click je laa kalau korang sakit mata tengok kaler hitam belegam aku ni. okbyeee</span>
<br/>

<br/>
<table border="2" width="200" height="20" bordercolor="black">
<tr bordercolor="#4BFE78"> <td
onclick="bgChange('#150517')" bgcolor="#150517">
<td
onclick="bgChange('#C9BE62')" bgcolor="#C9BE62">

<td
onclick="bgChange('#7D2252')" bgcolor="#7D2252">
<td
onclick="bgChange('#7E2217')" bgcolor="#7E2217">
<td
onclick="bgChange('#D3D3D3')" bgcolor="#D3D3D3">

<td
onclick="bgChange('#827839')" bgcolor="#827839">


</td
onclick="bgchange('#827839')"></td
onclick="bgchange('#d3d3d3')"></td
onclick="bgchange('#7e2217')"></td
onclick="bgchange('#7d2252')"></td
onclick="bgchange('#c9be62')"></td
onclick="bgchange('#150517')"></tr>
</table>

<div class='clear'></div></center>


Yang warna HIJAU tu korang tulis laa ape yg berkenan di hati. kalau taknak tulis pn takpe. just padam je. HAHA...tapi seelok2nya tulis lah. kang tetiba je orang pelik. tah mende ape tah tiba2 ade kotak2..

And, yang warna MERAH tu plak...warna yang korang pilih untuk tukar background korang tu...nak kod untuk warna-warna selain dari di atas bleh tgk dkat SINI. Ikut korang la nak pilih kaler ape yg bersesuaian dgn kondusi blog korang tu.  yang kod bawah dia tu korang jangan tanya aku. aku taktau. hahaa. kalau nak try..korang boleh explore sendiri la ea.. :) ecehhh.. then, bila da siap. SAVE macam biasa. dan tadaa! da siapp..

0 comments:

Post a Comment

Untung pantas

LinkWithin